Laban skötte sig riktigt bra igår, jag börjar nästan alltid med att longera ett par varv innan jag sitter upp för att han ska få komma underfund med sig själv först.. 
 
Vi började med att jobba lite med att han skulle flytta från skänkeln, påbörjad framdelsvändninh och sen gick vi på linjen halvt snett igenom och påbörjade något som ska bli skänkelvikning. Vi jobbade även på att tänka lite öppna på volt och få honom att gå på två spår. 
 
Han är en smart kille och lär sig fruktansvärt fort, men när  han börjar förstå något tar han gärna uppgiften i egna händer (hovar?) Och lyssnar inte på mig. Men då får man vara med och vara övertydlig med det man vill.. 
 
Vi jobbade även en del men att öka traven på långsidorna och att han inte ska falla ur takten. 
 
Mycket är ju att jag behöver träna träna träna på att orka kunna hålla bak skänklarna i lodrätt sist. Men som sagt har jag inget stöd från sadeln så allt hänger på att jag ska få till sitsen helt på egen hand. Vilket är super!! 
 
Galoppen är ju den delen som vi behöver lägga ner mycket tid på, laban har nu börjar förstå mer vad det är jag vill när jag gör galopp skänkeln och gjorde ett par riktigt fina fattningar igår. Nu behöver vi bara stärka den, så att vi kan korta den lite för nu går det fort i svängarna ;) 
 
Men bättre det är lite fräs i dem än ingenting alls! 
 
 
Film har jag ingen aning om hur man gör .. får nog skaffa Youtube? 
 
Kram sandra 

Kommentera

Publiceras ej