Idag var vi iväg på dressyr träning hos Helena stridh. Det gick över förväntan jätte bra och laban skötte sig super bra! 
 
Vi fick mycket fina lovord och Helena tyckte verkligen om laban och tyckte att han var riktigt fin, vilket alltid är jätte kul att höra!
 
Vi jobbade mycket på att jag ska komma ner rätt i sadeln och att få bak mina skänklar lite då jag gärna hamnar i lite stolsits i den här sadeln och även i andra sadlar med dålig knästöd.( Mer fokus och träning på det!)
 
Laban är en mycket känslig häst och vi märkte allihopa att så fort jag satt helt rätt och fick bak skänklarna gick häst  otroligt bra, känslan, balansen, Schwunget var där. That feeling!! 
 
Vi har jobbat lite på böjt spår och galopp fattningar, laban har börjat blivit så pass stark att jag måste ställa lite högre krav på honom nu när det gäller galoppen..
 
På slutet började vi flytta ut bakdelen utanför spåret på en volt lite grann, att man tänker lite öppna. Han förstod inte riktigt först men tog det rätt bra på slutet 😊
 
Tyvärr fick vi varken bild eller film från idag, får påminna min mor lite extra nästa gång! 
 
 
 En bild från igår. 
 
Laban blev dessutom klippt igår, första gången och helt cool. Jag fick klippa allt utan problem, härligt! 
 
Köpte nämligen två maskiner på jula (!?!!) Häromdagen , så vi får se hur dom ter sig.. än så länge är jag nöjd! Den låter ganska mycket men det gör ju ingenting så länge hästen inte bryr sig.. och så köpte jag en liten för hund, till huvud och ben.
Nakenfis!
 
Kram sandra

Kommentera

Publiceras ej