Halloj! 
 
För någon månad sen bestämde min mamma sig för att bli delägare i laban och vi kommer inte sälja honom, han står i Katrineholm nu och min mamma rider honom tis-torsdag och jag rider resten av dagarna när jag inte är skolan eller jobbar. Super kul!!
 
I onsdags var jag och hämtade laban i Katrineholm för att ha honom på skolan ett par dagar och trimma inför träning för emelie på brolöten under helgen.
 
Laban har verkligen varit jätte duktig och vi har lärt oss jätte mycket! Jag själv har ju aldrig utbildat en unghäst förut och har mycket att lära, men med bra hjälp från sin tränare går det bra! 
 
Laban i somras...
 
Det vi ska tänka på framförallt att även fast laban känns ganska pigg och blir lite springig ibland så ska vi jobba ännu mer på att han ska ha mer framåtbjudning och vara mer framför skänkeln.  Och när han börjar springa och släppa ryggen vara konsekvent och  göra en övergång till skritt, o direkt trav igen.
 
Galoppen har vi inte jobbat så mycket med från marken, pga okunskap. Så det ska vi jobba på mycket med, att han ska kunna gå inspänd på volt i alla gångarter och hitta sin egen balans.
 
Nu har han lite välförtjänt vila ett par dagar, duktiga killen! Tycker verkligen att det är hur kul som helst att se utvecklingen på oss båda! 
 
Kram! 

Kommentera

Publiceras ej